|
|
|
|
Διδάσκοντες: | Εμμανουήλ Γιακουμάκης | [mgia at aueb.gr] |
Γεώργιος Δ. Σταμούλης | [gstamoul at aueb.gr] | |
Αγιατζίδου Ελένη | [agiatzidou at aueb.gr] | |
Ώρες Διαλέξεων: | Πέμπτη 15:00 - 18:00 | [Αίθουσα 608] |
|
Σκοπός του μαθήματος είναι η σε βάθος κατανόηση των θεμάτων που σχετίζονται με τη ρυθμιστική πολιτική και τις τηλεπικοινωνίες. Στα πλαίσια του μαθήματος θα παρουσιαστούν οι βασικές αρχές και επιδιώξεις της Ρυθμιστικής Πολιτικής, καθώς και παραδείγματα εφαρμογής της στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. |
|
Τα | κύρια θέματα που θα καλυφθούν στο μάθημα είναι: |
* | Εισαγωγικά οικονομικά μοντέλα. |
* | Οικονομικά μοντέλα ρύθμισης |
* | Γενικές αρχές πολιτικής ανταγωνισμού. |
* | Τεχνολογικά ζητήματα διαχείρισης φάσματος |
* | Δημοπρασίες για πώληση φάσματος και άλλων σπανίων πόρων. |
* | Τεχνολογίες ευρυζωνικής πρόσβασης (broadband access). |
* | Αποδεσμοποίηση (unbundling) υπηρεσιών τοπικού βρόχου. |
* | Η στρατηγική της ΕΕ για την μετάβαση από το καθεστώς κρατικού μονοπωλίου σε καθεστώς ανταγωνιστικής αγοράς. |
* | Σημαντική ισχύς στην αγορά και Σχετικές αγορές. |
* | Ζητήματα περί κόστους και Ρύθμισης της τιμής των υπηρεσιών. |
* | Τεχνολογικά και ρυθμιστικά ζητήματα για τηλεφωνία και μισθωμένες γραμμές. |
* | Καθολική υπηρεσία (universal service). |
* | Ουδετερότητα δικτύου (network neutrality) |
* | Τεχνολογικά και ρυθμιστικά |
* | Εξέταση άλλων ζητημάτων, όπως π.χ. λογιστικός διαχωρισμός, διασύνδεση (interconnection), δικαιώματα διέλευσης (rights of way), ζητήματα για Δίκτυα Νέας Γενεάς κτλ. |
* | Εφαρμογή ρυθμιστικής πολιτικής στην πράξη. |
|
* | Εισαγωγή. Σκοπός και θεματολογία του μαθήματος. Βασικές έννοιες και ζητήματα περί ρυθμιστικής πολιτικής. | Γ. Σταμούλης | 09/10/2014 |
* | Βασικές Οικονομικές Έννοιες: Συνάρτηση χρησιμότητας καταναλωτή - Συνάρτηση Ζήτησης - Κοινωνική ευημερία - Μοντέλα ανταγωνισμού | Γ. Σταμούλης | 16/10/2014 |
* | Ολοκλήρωση Βασικών Οικονομικών Θεμάτων – Εισαγωγή στις δημοπρασίες για πώληση σπανίων πόρων. | Γ. Σταμούλης | 23/10/2014 |
* | Δημοπρασίες για πώληση φάσματος και άλλων σπανίων πόρων. | Γ. Σταμούλης | 30/10/2014 |
* | Το φάσμα σαν οικονομικός πόρος και οι χρήσεις του. Διαχείριση φάσματος και ρύθμιση | Ε. Αγιατζίδου | 6/11/2014 |
* | Εισαγωγή στην ευρυζωνική πρόσβαση και τις υπηρεσίες Triple Play play | Ε.Αγιατζίδου | 13/11/2014 |
* | Επισκόπηση τεχνολογιών ευρυζωνικής πρόσβασης (DSL, οπτικές ίνες, ασύρματη πρόσβαση) | Ε.Αγιατζίδου | 20/11/2014 |
* | Τεχνολογία DSL και ρυθμιστικά ζητήματα παροχής αντίστοιχων υπηρεσιών (LLU, bitstream), δίκτυα CATV, Νέες τεχνολογίες διαχείρισης (NGN κτλ.) |
Ε.Αγιατζίδου | 27/11/2014 |
* | Πολιτική ανταγωνισμού. Γενικές αρχές, Μέτρα. Συγχωνεύσεις – εξαγορές | Μ. Γιακουμάκης | 4/12/2014 |
* | Η στρατηγική της ΕΕ για την μετάβαση από το καθεστώς κρατικού μονοπωλίου σε καθεστώς ανταγωνιστικής αγοράς. Το ρυθμιστικό καθεστώς της περιόδου 1998-2003 | Μ. Γιακουμάκης | 11/12/2014 |
* | Το ρυθμιστικό καθεστώς της περιόδου 2003-2009. Η εφαρμογή του στην Ελληνική αγορά | Μ. Γιακουμάκης | 18/12/2014 |
* | Το νέο ρυθμιστικό καθεστώς 2009- 2015. Κόστη τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών | Μ. Γιακουμάκης | 8/1/2015 |
* | Παρουσιάσεις φοιτητών | Γ. Σταμούλης | 15/1/2015 |
|
* Telecommunications Regulation: An Introduction | * EETT - Annual Report 2012 |
* UK Frequency Allocations | * Δημοπρασία για τη χορήγηση δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνωτήτων επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής |
* Map of Digital TV | * Broadband over powerline |
* Cognitive Radio | * EETT - site |
* ITU - Radiotelecommunication Sector | Επιλεγμένα μέρη από το "Pricing Communication Networks: Economics, Technology, and Modelling", Costas Courcoubetis and Richard Weber, Wiley, 2003. |
|
Οι εργασίες του μαθήματος είναι υποχρεωτικές. Αναρτώνται στη σελίδα του μαθήματος eclass.aueb.gr στο e-class και εκπονούνται ατομικά ή ομάδες 2 ατόμων. Περιλαμβάνουν: -Σειρές γραπτών ασκήσεων: ανατίθενται 2-3 σειρές γραπτών ασκήσεων, οι οποίες αφορούν την επίλυση προβλημάτων στο πεδίο των οικονομικών καθώς και τη μελέτη και αξιολόγηση δημοπρασιών για την πώληση φάσματος. -Εξαμηνιαίο project: ανατίθεται η διερεύνηση μιας θεματικής περιοχής αιχμής βάσει πρόσφατων άρθρων της βιβλιογραφίας, συγγραφή σύντομης αναφοράς επί της θεματικής περιοχής και προφορική παρουσίαση αυτής. |
|
Η τελική βαθμολογία προκύπτει ως σταθμισμένος μέσος όρος των βαθμών των γραπτών ασκήσεων, του project, καθώς και του βαθμού της τελικής εξέτασης. Οι ακριβείς συντελεστές βαρύτητας εξαρτώνται από το περιεχόμενο των εκάστοτε ανατιθεμένων εργασιών . Ένα ενδεικτικό σύνολο βαρών είναι: -Γραπτές ασκήσεις: 7.5% -Project: 15% -Τελική εξέταση: 77.5%. |
|
Όλο το υλικό του μαθήματος (περιεχόμενο διαλέξεων, σύνδεσμοι σε αναφορές στο Internet, κτλ.) αναρτάται στη σελίδα του μαθήματος στο e-class: eclass.aueb.gr. |